- Είναι συνεχώς σε ανησυχία και κίνηση.
- Κάνουν συνεχώς ερωτήσεις χωρίς να περιμένουν απάντηση
- Δεν αναγνωρίζουν τους κανόνες ακόμα και μετά από αρκετούς μήνες φοίτησης στο νηπιαγωγείο προκαλώντας έτσι τη δυσαρέσκεια των εκπαιδευτικών.
- Εκδηλώνουν επικίνδυνες συμπεριφορές και εμπλέκονται ή και προκαλούν ατυχύματα.
- Πέφτουν πάνω στα αντικείμενα ή/και στους ανθρώπους· σκαρφαλώνουν και πηδούν από έπιπλα
- Δεν έχουν φίλους ή τα άλλα παιδιά τα αποφεύγουν.
- Είναι αδύνατο να παραμείνουν αρκετή ώρα σε ένα παιχνίδι ή να ακούσουν μια ιστορία. Μεταπηδούν από τη μία δραστηριότητα στην άλλη
- Εμφανίζουν δυσκολίες στις γνωστικές λειτουργίες, όπως στη μνήμη, στην ταχύτητα επεξεργασίας πληροφοριών και στον έλεγχο των παρορμήσεων, ενώ συχνά δυσκολεύονται να κατανοήσουν τις οδηγίες και να απαντήσουν με εύστοχο τρόπο στις ερωτήσεις της εκπαιδευτικού.
- Η επίδοσή τους παρουσιάζει μεγάλες διακυμάνσεις με αποτέλεσμα να συμβάλουν στο σχηματισμό αντιφατικών εντυπώσεων.
Ας μοιάζει μ’ οτιδήποτε το σούρουπο.
Δεν θα ποτίζω με το αίμα μου ομοιότητες.
Τα όνειρα που είδα αποδειχτήκαν ανυπόληπτα:
πήγαν και μ’ άλλους ύπνους.
Όχι δεν παίρνω άλλο διαταγές.
Όταν μου λέγανε τα σύννεφα ταξίδευε, ταξίδευα
κι όταν μου λέγανε τα όνειρα περίμενε, περίμενα.
Όχι, δεν παίρνω άλλες διαταγές.
Τα δούλεψα πιστά τα διαλυτά.
Με γυροφέρνει από χθες η άνοιξη.
Μια νεραντζιά με κοίταξε με διάθεση υπόπικρη,
και μου ‘κλεισε το δρόμο μια μυρωδιά επιστροφής.
Με παζαρεύει η τοκογλύφος μνήμη:
για να μου δώσει έναν Μάιο παλιό
μαζί και με τις νεραντζιές,
για να μου δώσει κυρίως τη μορφή,
που στη μεταφορά της
από σταθμό της λύπης σε σταθμό
χτυπήθηκε στα μάτια και στο στόμα
-γι αυτά πληρώνεις-, μου παίρνει ένα μέλλον.”
Κική Δημουλά