Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2015

ΕΙΜΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ! ΕΙΜΑΙ Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ!


  Η δυσκολία στο συνδυασμό γνωστικών ικανοτήτων, που υποστηρίζουν την κοινωνική αλληλεπίδραση και την επικοινωνία οδηγεί σε διαταραχές, οι οποίες περιγράφονται με τον όρο αυτισμός ή διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές.
   Τα παιδιά με αυτισμό έχουν δυσκολίες στην κοινωνικότητα, την επικοινωνία με άλλους ανθρώπους, δυσκολία στην κατανόηση συμπεριφορών και τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων που σχετίζονται μαζί τους., και σοβαρές δυσκολίες στην έκφραση την σκέψης και των συναισθημάτων.Υπάρχουν παιδιά με αυτισμό που δεν μιλούν και δεν κατανοούν το λόγο της επικοινωνίας με τους άλλους, υπάρχουν παιδιά που επικοινωνούν για να ικανοποιήσουν βασικές τους ανάγκες με περιορισμένο λόγο ή ηχολαλία. Όμως υπάρχουν παιδιά που τα καταφέρνουν πάρα πολύ καλά με λεκτικές και άλλες ιδιαίτερες δεξιότητες και καταφέρνουν να φτάσουν σε ένα υψηλό επίπεδο γνωστικής ανάπτυξης .Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά μας δείχνουν ότι τα παιδιά με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές είναι διαφορετικά στον τρόπο σκέψης και κοινωνικής αλληλεπίδρασης, είναι διαφορετικά από το γενικότερο φυσιολογικό επίπεδο ανάπτυξης, όμως είναι ιδιαίτερα παιδιά με σπάνια χαρίσματα και χρειάζονται απλά την αγάπη και την υποστήριξη με όποιον τρόπο μπορούν να εκφραστούν στην καθημερινότητα. Πραγματική αγάπη και έκφραση συναισθήματος κάθε στιγμή, είναι σημαντικό να γίνεται από την αρχή για να μπορείς να μπεις σιγά-σιγά στο μυαλό αυτού του ιδιαίτερου παιδιού, για να βοηθήσεις εκεί που έχει ανάγκη και όχι να προβάλεις τις δικές σου ανάγκες και απαιτήσεις. Μην περιμένεις να σε καταλάβει και να σε νιώσει, εσύ που θεωρείσαι περισσότερο φυσιολογικός. Πρέπει να καταλάβεις, πρέπει να βρεις τον τρόπο να δώσεις και να δείξεις συναίσθημα, ώστε κάποια στιγμή να πάρεις έστω και ελάχιστη έκφραση συναισθήματος από αυτό το ιδιαίτερο-διαφορετικό παιδί. Αξίζει να προσπαθήσεις!
Κείμενο: Ουγγρίνου Σαβίνα-εκπαιδευτικός προσχολικής αγωγής -ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Ευρυτανίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου